Dnes v rámci reklamních kampaní dostáváme nejrůznější množství propagačních předmětů. Ty mají pak mnohdy souvislost s prodávaným zbožím. Není tedy divu, že například u automobilu mezi ně patří například reflexní vesta s potiskem Promodarky.cz. Je pravdou, že tu by měl mít každý řidič, byť obvykle bez potisku. Slouží k tomu, abychom byli lépe vidět, především za zhoršených světelných podmínek. Pokud se nám například porouchá na silnici auto, a my jdeme umístit výstražný trojúhelník, abychom varovali ostatní, asi by nebylo dobré, kdyby nás řidič neviděl a přejel nás.
Měli bychom se však ptát, zda skutečně funguje i jako propagační materiál. Předpokladem zde totiž je, že ji lidé budou nosit, a ostatní uvidí onen nápis. Díky tomu si zafixují onu firmu a je zde šance, že se rozhodnou jít do její prodejny podívat. Většina z nás však reflexní vesty příliš často nenosí.
Samozřejmě, existují výjimky, jako jsou třeba pracovníci technických služeb či dělníci pracující na silnici či v lese, kteří mají tyto vesty z bezpečnostních důvodů nasazeny po celou pracovní dobu. Problém je však v tom, že ty jim obvykle poskytne zaměstnavatel. Najdeme na nich tedy pouze logo města či firmy, pro které pracují.
Ano, i to se dá použít jako svého druhu propagační materiál, avšak na valnou většinu z nás nebude příliš účinkovat. Koneckonců, být pracovníkem technických služeb chce asi jen málokdo. A vzhledem k tomu, že tyto firmy mají smlouvu přímo s městem, není příliš pravděpodobné, že bychom chtěli jejich služeb využít. Ona loga tedy slouží spíše jako označení příslušnosti, spíše než skutečná reklama.
Proto je poněkud pochybné, zda je skutečně právě tento propagační předmět tím nejúčinnějším. Na výběr jich máme mnohem více, přičemž mnoho z nich má i nižší výrobní náklady, a tudíž se i více vyplatí. Marketingové oddělení by se tedy mělo spíše poohlédnout po nich.